25 Mart 2015 Çarşamba

KİREÇ SERP ÜSTÜME

-kireç serp üstüme-
Saçının beliğinde
dantel gibi işlenmiş bir cinayetin
örgü tanığı gibi,
açık kaldı gözleri
gözlerimde kirpiklerimin.

İncelince insan
gözyaşları bulanık gösteriyor baktığı her yeri.
Yüzünü yakan tuz izleri.
Boynunda hayatın dik'işleri
ama bil ki
diktiğin yerden söktüm hayat hep seni.

Böyle zamanlarda
yüzümde gezinirken
kına kokusu daha bir belirgindir annemin ellerinin.

Önce “bana dua et”
sonra “bir tebeşir ver” dedim.
Alın yazımın üzerinden geçip
temize çekecektim.

“Çık dışarıda oyna bak dünya ne güzel.” Dedi.
Oysa bir ağırlığım dünyaya
ve tek kişilik bir kervan
yükü kalbi olan.
Çıktım ve izlerini o tebeşirle belirginleştirdim, cesedimin.

Rengârenk deli gömleklerimin kumaşlarından bozup
kendi kefenimi biçip
toplu mezarlara bıraktım yüz üstü kendimi.
Dedim:
“Yasla kalbimi, yaslı kalbine.
Belki şiir olur bu mekân değişikliği.
Anne üzülme.
Kireç serp üstüme.”




ilgili video: https://www.facebook.com/video.php?v=3172994212599&set=vb.159751084059215&type=2&theater

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder